Wojciech Migdał -
Zamek w Melsztynie - Projekt promocji graficznej
(artykuł w całości
napisany przez autora pracy)
Prace
graficzne, które prezentuję na wystawie, to moja praca dyplomowa
wykonana pod kierunkiem prof. Władysława Pluty pt. "ZAMEK W
MELSZTYNIE - PROJEKT PROMOCJI GRAFICZNEJ". Moją inspiracją pracy
były oczywiście ruiny zamku oraz zbiór informacji zebranych z
różnych źródeł, które często były trudno dostępne oraz niekompletne.
Jest to moja autorska próba rekonstrukcji średniowiecznego zamku
melsztyńskiego.
Praca wykonana jest w technice wydruku cyfrowego w formacie 1000x700
mm z zastosowaniem narzędzia jakim jest komputer oraz programy
graficzne (w tym wypadku Blender 3D oraz Adobe Photo Shop 2D).
Może trochę opisu programów zastosowanych w mojej pracy.
Pierwszym zadaniem mojej pracy było zaprojektowanie logo („logo,
czyli graficzna forma przedstawienia symbolu i nazwy firmy. Terminu
"logo" używamy dla całego znaku, składającego się z sygnetu
i logotypu (tekstowego przedstawienia nazwy). Potocznie terminem
"logo" nazywany jest także sam sygnet (symbol, znak graficzny).
Dodatkowym elementem, coraz chętniej wprowadzanym do logo, bywa
hasło firmowe.")¹
zamku melsztyńskiego. Logo wykonane w programie 2D to również
ciężka praca z naciskiem na kreatywność projektanta, grafika. Polega
ona na zebraniu odpowiednich materiałów, przestudiowaniu ich oraz
podjęciu pierwszych szkiców koncepcyjnych w tym wypadku logo.
Kolejnym zadaniem było modelowanie (proces tworzenia i modyfikacji
obiektów trójwymiarowych za pomocą specjalizowanego programu
komputerowego, zwanego modelerem. Modeler dostarcza zestawu
niezbędnych narzędzi, a także często zbioru podstawowych figur (w j.
ang. primitives) , np. prostopadłościanów, kul, torusów i innych,
które można wykorzystać od razu przy budowaniu obiektów oraz
renderowanie (proces tworzenia dwuwymiarowej prezentacji obiektu na
podstawie jego kształtu i właściwości powierzchni (tj. obrazu do
wydrukowania lub wyświetlenia na monitorze))²
w programie 3D to tygodnie ciężkiej czasami irytującej pracy przed
monitorem, bo praca w programie trójwymiarowym to „modelowanie,
rzeźbienie, budowanie" danego przedmiotu, z wykorzystaniem
interfejsu programu. Czasami jeden mały szczegół może pochłonąć
większość czasu całej pracy.
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
http://newgraf.pl/
¹http://ealw.com/faq1.htm
²http://pl.wikipedia.org/wiki/Modelowanie_(informatyka)
Wojciech Migdał
dodano:
30 wrze śnie 2008
|